Op bezoek bij Jan van Capelleveen

Capelleveen.jpgdonderdag 22 oktober 2020 13:42

Nog voor de gedeeltelijke lockdown was Carola Veldhuizen namens de ChristenUnie Renswoude op bezoek bij Jan van Capelleveen, eigenaar van Capelleveen IT Diensten BV. Jan oefent een bijzonder beroep uit. Hij is namelijk ethisch hacker. Ethische hackers hebben een legale opdracht om binnen te dringen in ICT-systemen van bedrijven met gebruikmaking van alle mogelijke middelen om zwakke plekken te herkennen. Soms lijkt zijn werk net op een James Bond film, waarbij Jan op allerlei manieren met de meest vernuftige snufjes beveiligingssystemen omzeilt. Ter plekke liet hij zien hoe hij gemakkelijk een mail kan sturen, afkomstig van het domein van het aan te vallen bedrijf. Dit ziet er dus zeer overtuigend uit! We hebben weer veel geleerd na ons bezoek en vooral hoe we ons goed moeten beveiligen tegen kwaadaardige hackers. Wij bedanken Jan van de Capelleveen voor zijn gastvrijheid en wensen hem veel succes bij de uitoefening van zijn bedrijf!

Reacties op 'Op bezoek bij Jan van Capelleveen'